5 mars 2011

This and that

Lördag. Känns som söndag. Värkande bihålor. Jag tänkte tanken att jag nog skulle ut och springa idag, därför värker bihålorna.

Monstret meddelade för ett tag sedan, gråtande, att hon inte ville till dagis på måndag. Varför? För att hon "inte har någon att leka med." Jag kontrade med att det har hon visst, det finns ju massor med barn på dagis. "Men det finns bara två som jag vill leka med!" Lek med dem då? "De leker med andra nu. Inte med mig."

Jag vet att det är hittepå, men det gör ändå ont i mammahjärtat. Ovanstående samtal kom efter att hon blivit ombedd att vara lite tystare för vi dumma föräldrar ville höra vad som sas på TV. Vårt barn är en drama-queen.

Just nu sitter dramadrottningen och ser på Urcellen Ellen och hon är helt trollbunden. Det är över en vecka sedan filmen kom hem i brevlådan, men Monstret har vägrat se den. Tills nu.

Ute är det aprilväder. Ena stunden jag tittar ut skiner solen. När jag tittar ut ett par minuter senare spösnöar det på tvären. Man skulle väl ha gått ut. Apatin har slagit till dock.

Inga kommentarer: