5 mars 2011

Skräpposten















Är det så att skräpposten vet mer om en än vad man själv gör?

En titt i min skräppost säger att jag borde gå ner i vikt, eller kanske att jag försökt och det senare är ju sant. Att jag gillar skor är ingen nyhet och då kanske jag borde nappa på "Johans" mejl där jag tydligen blivit framlottad och ska vara säker på "vinnst"... Johan vet tydligen inte att han har med en svensklärarjävel att göra.

Eager boy, den där Johan. Fyra mejl med olika erbjudanden. Jag har inte en enda Johan i min kontaktlista och därför skulle jag inte ens av en olyckshändelse råka öppna ett mejl från "honom". Inte ens ett där han hävdar att jag inte hämtat ut min Mini Cooper (som för övrigt är min drömbil).

Jag blir erbjuden biobesök samt att bli av med mitt guld. Vilket guld? Jag har inget guld. Men jag behöver alltid pengar och innan jag rensade bland de 62 skräpmejlen fanns säkert fem från diverse obskyra låneinstitut. Och nä, jag föll inte för dem heller.

Nu ska Lärarjäveln däcka i soffan. En ny sådan skulle jag vilja ha dock, så "Johan" - lotta till mig en sådan och jag öppnar mejlet. Under förutsättning att du stavar rätt förstås.

Inga kommentarer: