19 februari 2011

"Alla" kommenterar Melodifestivalen

En snabbtitt på blogguppdateringarna ger vid handen att en stor del av min bloggbekantskap kommenterat kvällens deltävling av Melodifestivalen och då känner jag mig också manad att göra detsamma (29 ord i en och samma mening - oh my, I'm hot tonight.).

Lärarjäveln har haft ett annorlunda sätt att "se" årets deltävlingar. Nr 1 sågs med semiuppmärksamhet från fåtöljen jag sitter i medan jag har datorn i knät. Varken hörde eller såg något som fick mig att rösta.

Nr 2 sågs... Inte alls. Jag såg The Road istället.

Nr 3, alltså kvällens spektakel, sågs knappt heller. Jag satt i Monstrets rum och byggde lego istället och lyssnade på bidragen. Jag tittade fram när Tränaren kommenterade flickornas klädval och ni måste ju hålla med om att de flesta inte klär i kjolar/byxor/shorts med enormt hög midja. Varenda en såg gravid ut. Förutom Shirley som faktiskt såg fit ut.

Nu är det ju inte kläderna som ska bedömas utan låtarna och återigen hörde jag inget tävlande bidrag som skulle ha fått mig att slänga 3:60 i sjön eller 9:90 till en god sak. Jag är besviken på Sebaaaaastiaaan. Tränaren säger så och härmar mig. Sebaaaaastiaaaaaan var nämligen min favorit i Idol. Låten var inte bra och han såg ut som en conehead. Saades låt lät som Kall som is som syskonen Glenmark (och Herreys) gjorde på det glada åttitalet.

Och för att fortsätta med Saade... Han har gjort stora rubriker i och med sin "vågade scenshow" som innebär en massa glassplitter. Saades kommentar var att det bara var för honom  "att hålla upp armarna, blunda och hålla munnen stängd så [han] inte får glas i ögon och mun". Problemet var att när glaset sprängdes så höll han mun så pass att han slutade sjunga rent... Hela grejen kändes ganska onödig.

Observanta läsare inser att "hmmm, sa hon inte att hon satt och byggde lego under tävlingen?" och jo, det gjorde jag. Men Saades bidrag såg jag. För att det varit sådant fuzz och för att jag var tvungen att leta upp låten som jag tidigare nämnt.

Kvällens deltävling väcker frågor:

1. Vilket sminkmärke sponsrar "författaren" Sara Varga med all förlängande mascara? Och två följdfrågor: Missbrukar hon den här mojängen som böjer ögonfransarna? Om inte, är botox svaret på hennes vitt uppspärrade ögon och stela ansikte?

2. Vad gjorde Lumholdt där?

3. Vem i hela helvete är Simon Forsberg?

Kall som is. Mello har aldrig varit mer ointressant.

1 kommentar:

äppelblomman sa...

Haha duär rolig du;-)
Jag har oxå kommenterat mellot och tycker allt är en katastrof. Tacka vet jag Lena PH!!!!
Och förresten, du med dina 29 ord i en stavelse... Du gråter nog blod när du läer min blogg då, med alla mina stvfel och låååånga meningar;-)
God natt på dej!
Kram K