14 februari 2011

Alla hjärtans dag

Seriöst. Jag firar inte Alla hjärtans dag. Av samma anledning som jag avstår Halloween. Det är kommersiellt amerikanskt jidder.

Ändå blev jag ofantligt glad när jag fick två rosor idag när Studentkommittén hade utdelning av de av elever (och personal?) beställda blommorna. En var från min Alfahona och jag blev verkligen glad för den och det hon skrivit på kortet.

Den andra var från en anonym givare, med kortkommentaren "Du är så jävla bäst!"

Nej, det är jag inte. Men jag blir enormt glad över att "någon" tycker det. Och denna "någon" irriterar mig som fan just nu eftersom jag försöker räkna ut vem den är ifrån OCH JAG HAR INTE EN ANING!

Något mentorsbarn? Skulle vara troligt. Tränaren? Nej, han har inte varit på skolan medan Studentkommittén tagit upp beställningar. Vaktmästarna, för att jag försett dem med fikabröd hela läsåret? Nej, antagligen inte. Det är bäst att "någon" erkänner snart innan jag måste dra igång en inkvisitionsliknande utredning.

Men TACK, både till Alfahonan och Anonym!

4 kommentarer:

Tigrinnan sa...

Lovely att du blev uppmärksammad!
Läste ett inlägg på en blogg jag följer om att de som verkligen behöver uppmuntran (lärare av alla slag) oftast glöms bort - hon gav alltså två tulpanbuketter till sitt dagis idag.
Och jag fick värsta ångesten och tänkte att Ja just det! Så skulle jag ju gjort om jag hade tänkt...

Här kommer en cyber-bukett till dej. Inte för att det är Alla Hjärtans, utan för att jag blev påmind och bara ville säga, precis som Anonym: Du är så jävla bäst, som orkar...!

Spader Madame sa...

Håller med Tigrinnan. Du är inte bara höger utan ett vilddjur!

Om du inte känner dig superblond klarar du nog översättningen!

Lärarjäveln sa...

Tigrinnan: Right back at you! Du får härmed en enorm bukett för att du klarat kris på kris - och kommit ur dem med rätt mycket av psyket i behåll! <3

Spader: Lärarjäveln är inte det minsta blond så översättningen gick hem! Stora kramen!

Alfahonan sa...

You're welcome käraste Lärarjäveln! <3