1 april 2011

Time flies

Det är dålig ordning på Lärarjäveln nuförtiden. Det är en hel vecka sedan det senaste inlägget och jag har bara två saker att skylla på: idétorka och utmattning.

Veckan som gått...


Lördag
Tränaren skulle till den i kommunen mest avlägsna skidanläggningen på tävling med de stora barnen och efter att, tämligen lönlöst, ha försökt få lite sovmorgon tog jag Monstret med och åkte efter. Vi kom upp lagom till att bli bjudna på lunch och åka lite bob. Sedan åkte vi söderut igen. Gjorde ett sista besök vid Nya Skogen innan de nya ägarna skulle ta över. Sorgligt men nödvändigt.

Söndag
Heldag med farsgubben. Han ville ha skjuts till skogs för att stänga sina mård- och minkrestauranger innan bäst-före-datum passerat. Trevlig dag på det hela taget. Skönt att få umgås med bara paps. Trots att det blåste  förjävligt.

Måndag
Vanlig dag på jobbet. Alldeles slutpratad. Körde lite falsk skrämsel på filmkunskapen och fick se ett par blickar med "helvete-nu-är-jag-helt-hjärntvättad-för-all-framtid" i. Sådant gläder mig.
Väl hemma igen fick vi besök och efter det begick jag vårpremiär i löparskor, och så här i retrospect så skulle jag ha låtit bli det men just då och alldeles efteråt var det underbart.

Tisdag
Fruktansvärd träningsvärk efter löpturen och det efterföljande korta improviserade yogapasset. Lektioner hit och dit. Ett besök på den lokala bokhandeln slutade som alltid i blodtrycksfall och jag började må skitdåligt och visste allvarligt talat inte hur jag skulle ta mig hem. Det är något med den lokalen som inte passar mig. Jag vet inte om det är ventilationen, brist på ventilation eller vad det är, men jag blir alltid svimfärdig om jag är där längre än 10 minuter.  denna gång var jag där närmare en timme och när jag väl pallrat mig tillbaka till skolan igen kunde jag knappt tala sammanhängande.
Åkte till dagis och hem. La mig raklång ett tag och lagade sedan mat till Monstret men åt inget själv eftersom jag fortfarande mådde illa. "Glömde" sedan äta på resten av kvällen (medan jag förnyade köket med hjälp av kakeldekor)... vilket medförde överjordisk huvudvärk hela natten och hela följande...

Onsdag
Pest och pina. Ögonen känns som att de ska explodera och huvudet spricker varje gång jag reser på mig. Ett mörkt rum, tack.

Torsdag
Något bättre. Var tvungen att vara på plats för jag skulle informera om en massa saker på eftermiddagens APT. Är som ett såll hela dagen och kvällen. Blöder näsblod i omgångar, ett säkert varningstecken.

Fredag
Lyssnar på varningstecknen och stannar hemma från UF-mässan i Falun. Jag skulle inte orka gå omkring där en hel dag. Är i stället på jobbet och skriver studieomdömen... och bloggar.

Inga kommentarer: