6 april 2011

Inspector Gadget goes Twilight

Förhoppningsvis kan även ni, kära läsare, höra denna underbara låt om ni klickar på play...




Jag satt och lyssnade på den när en kollega kom på mig och med glimten i ögat sa "Men, vilken nörd du är!" och ja, jag måste vara en nörd med tanke på att jag ägnat de senaste två timmarna av mitt liv till att försöka få in en audiospelare i ett blogginlägg. När jag väl lyckades med det konststycket var jag dessutom tvungen att ladda hem ett konverteringsprogram för att kunna omvandla iTunes (jävla) skitformat till MP3 eftersom den hittade spelaren inte stödde iTunes (skit)format MP4a... Och när väl detta var klart fick jag lov att leta upp ett online-lager där filen skulle sparas. Det ska fan vara humanist i dagens läge...

Nu ska det alltså förhoppningsvis fungera. Det gör åtminstone det från min dator och det ska förhoppningsvis inte bara bero på att den melankoliska låtjäveln finns sparad på min hårddisk...

Funkar det inte? Kommentera! Funkar det? Kommentera ändå! Jag gillar att få kommentarer av mina läsare...

Edit:
Uppenbarligen funkar inte spelaren särskilt bra ihop med vissa webbläsare, typ Explorer. Jag använder Chrome och Nat som kommenterat nedan, och fått spelaren att funka, brukar köra Mozilla. Lärarjävelns logik säger därför att man inte ska använda Explorer (i någon form, särskilt inte om den blandats ut med Tipp-Ex). 

Ett nytt försök med en annan spelare:



Och den verkar faktiskt fungera i Explorer!

5 kommentarer:

Nat sa...

det funkar! :)

Susanne sa...

Jag måste faktiskt påpeka att jag aldrig påstod att jag själv inte var en nörd. Jag är en stolt supernörd. Eleverna kallar mig till och med för nörd.
Men jag måste vara en dålig nörd, för jag får inte låten att fungera...
/Kollegan

P.S. Mycket nöje med böckerna jag ställde på ditt skrivbord!

Lärarjäveln sa...

Hahaha... Du ÄR en nörd Susanne! Att du inte får låten att fungera kan ha att göra med din webbläsare. Använder du explorer kan det vara avsaknad av någon plug-in, typ quicktime som är buggen i dramat.

Jag ska med andakt ta mig an böckerna!

Susanne sa...

Ah, jag skall kolla hemma då, där saker och ting fungerar som jag vill och som det skall...
/Geek Women United

...som som hyser gott hopp om att böckerna kommer att passa dig aldeles utmärkt!

Spader Madame sa...

Här på jobbet funkar det inte - ens när jag körde den plugg-in som poppade upp. Kollar väl hemma då... Nörd!