19 april 2011

Musiklistan

Med risk (chans?) för att det bara blir en massa Bon Jovi-låtar har jag beslutat mig för att ta mig an musiklistan som härjar runt i bloggosfären... Vi får se hur länge jag håller ut och för spänningens skull tror jag att jag börjar bakifrån. Med listan alltså.

So here goes...

30. Min favoritlåt från den här tiden förra året


'

Fruktansvärt dålig kvalitet på det här klippet... Men vad fan. Jag sprang som en vind till den här låten, både utomhus och på löpband och ska jag vara ärlig så följde den mig överallt och gör det än idag eftersom textraden "dance in the pouring rain" numer sitter permanent på min högra arm.

29. En låt från min barndom



Ja... Vad ska man säga? Jag hade en stor affisch ovanför sängen och kunde låten utantill. Och dansen. Den har jag och mina korridorsbrudar dessutom kört på en och annan korridorsfest och på V-Dala nations dansgolv... Ja, herregud. Har preskriptionstiden gått ut månntro?

28. En låt som får mig att känna mig skyldig



Jag kommenterar inte...
------------------------------------------------------------------------------
Det här var skoj. Jag fortsätter med någon punkt till.
------------------------------------------------------------------------------


27. En låt jag skulle vilja kunna spela på instrument



Synd bara att det är Blaze som sjunger i den här versionen... Men en dröm är att kunna spela gitarr och att kunna hoppa runt med gitarren som jag gör med diskborsten till den här låten.

26. En låt jag kan spela på något instrument



Pekfingervalsen på piano, på Monstrets xylofon, på blockflöjt. Men längre än så sträcker sig inte min kompetens. Tyvärr.

25. En låt som får mig att skratta



Personer med kännedom om Lärarjävelns arbetsrum förstår. Punkt.
----------------------------------------------------------------------------

Nu får det vara nog, nu lägger Lärarjäveln av.

 

1 kommentar:

Spader Madame sa...

Skrattar också på mig åt Jörgen-låten. Den hade jag aldrig hört, undrar hur det kommer sig? Junior sjöng i alla fall med här....