1 april 2011

Hata 1 april

Lärarjäveln är svårgenerad, lätt att få att skratta, lättirriterad och jävligt dålig på att bli driven med. Jag blir sur när jag går på skämt... Det är jobbigt att vara jag dagar som denna, alltså 1:a april.

Jag vaknade med insikten att "idag ska jag inte lita på något som någon säger till mig" och den kommer att förfölja mig idag. Jag läser tidningen med försiktighet och hittar dt:s aprilskämt direkt: en osynlig fartkamera. Kollar vidare bland tidningarna på nätet och på Aftonbladet har man till och med gjort en sammanställning av flera tidningars skämt. Kl. 11 på förmiddagen. Inget lureri efter lunch? Jodå, Aftonbladets eget aprilskämt står oavslöjat, än så länge. För visst måste det här vara hittepå?!

Så om jag möter dig med skepsis och misstänksamhet i blicken, ta det inte personligt. Det går över tills i morgon.

Inga kommentarer: