28 september 2011

Wordfeud, HLR, räkningar och hantverkare

Känner att det här kommer att bli ett lite mycket spretigt inlägg, men ni känner ju mig. Kan ju tydligen övertyga vem som helst - i alla fall om man får tro eleverna som helt omoraliskt valde att vara för sexturism när det skulle argumenteras häromdagen och därefter tvingade mig att hjälpa dem med argumenten eftersom det var svårt att slå sönder en väl fungerande moralisk kompass: "Var vi osäkra tidigare så har du övertygat oss nu. Inte konstigt att Hitler lurade ett helt folk liksom!" Jag börjar bli rädd för mina egna superkrafter. Måste nog ligga lågt en stund...

I eftermiddags anordnades kurs i hjärt-lungräddning (HLR) på skolan. Det var 15 år sedan sist och det hade visst hänt en del sedan "lillfingret på bröstvårtan"-regeln och framstupa sidoläge. Det var nyttigt att få testa på att göra kompressioner och inblåsningar i 20 minuter. 20 minuter är väldigt lång tid... men efter fem-sex minuter föll jag i någon sorts "det är bara att köra på"-trans och helt plötsligt kom kursledaren/ambulanssjukvårdaren och rollspelade med mig och jag hängde på och svarade automatiskt på de frågor han ställde.

Nyttigt var ordet, sa Bill.

Betalat räkningar. Usch och blä, sa Bull. Jag vill ha högre lön. Och så vill jag att det ska synas i lönekuvertet att jag gått ur Svenska kyrkan (vilket är ett inlägg för sig, när jag fått inspiration).

Då var det bara Wordfeud och hantverkarna kvar då. De spelar i olika divisioner men de är fan lika sega. Ett parti Wordfeud kan ta en vecka, i alla fall om man spelar mot kollegan i rummet bredvid. Hantverkarna måste man ringa till fyra gånger innan de kommer och försöker åtgärda ventilationsproblemet i lägenheten. Dessutom har de låtit alldeles ovetande om att jag ringt tidigare... Jag blir så matt.

Inte vet jag om problemet är åtgärdat heller. Problemet har varit att vi har mötts av extremt unken lukt när vi kommit hem och när jag berättar detta för hantverkaren som var hit säger han: "Luktar det nu också? Haha, ja... det var ju synd att de skickade den som har sämst luktsinne av alla på jobbet!"

Vad säger man?

Hade nog varit mer hjälpt av den här snubben...

Inga kommentarer: