25 september 2011

Räddningspatrullen

Frun säger att hon inte kan länka för att hon drack bubbelvin när jag lärde henne... Hon kan visst länka, men för säkerhets skull kommer här en repetition.

Markera ordet du vill ha som länkord:
Skriv sedan in adressen i rutan som poppar upp och tryck sedan OK:



Om jag alltså länkar till dig och använder Frun som länkord ser det ut så här i html-läge:

href="http://frunberattar.blogspot.com/">Frun

Om jag sedan vill att din sida ska öppnas i ett nytt fönster lägger jag till

target="_blank"

mellan " och >Frun< alltså bara klistra in det utan några mellanslag.

Då ska det se ut så här:






Och du... Varsågod - du förtjänar awarden varje dag!

1 kommentar:

Frun sa...

Du e bra du! Pedagogisk å så. Så det är INTE ditt fel att jag inte fattar det där när jag ska öpnna i nytt fönster. Vad betyder "mellan"? Ska det stå mellan eller är det mellanslag?

Sa jag det, att jag var 1 av 14 st som fick komma på intervju av 400 sökande. And also, jag är vidare till andra steget - psykologutredning i sthlm! Måste vara personliga brevet!!! Intervjun var asläskig och mkt provocerande med fula ord inblandade. Psykning, I guess.

Puss mitt stöd i allt (tydligen;)!