19 september 2011

Award!



Jag har fått en Award av bästa Spader!

Vad ska jag göra för att förtjäna den då? Jo, länka tillbaka till den som gett mig utmärkelsen, svara på fem frågor samt skicka awarden vidare till fem bloggare som har färre än 100 läsare men förtjänar fler!

Frågorna var det ja... Här kommer de:

Varför började du blogga?
Ja, varför? To be frank: För att få ur mig en massa skit. Terapiverksamhet. Spader inspirerade mig.

Vilka bloggar följer du?
De i listan till höger. Ramlar in ibland hos en del av bloggarna som de listar också. Kollar av en drös bloggande elever (som ger mig hjärtinfarkt med sina särskrivningar, meningsbyggnads- och stavfel, interpunktionsmissar och avsaknad av versaler...) också.

Vilka favoritfärger har du?
Svart på kläder, höstgult och vårgrönt i naturen, rosiga kinder på Monstret, ljusblå tränarögon.

Vilka favoritfilmer har du?
Håhåjaja... Be en filmkunskapslärare och tillika filmnörd lista filmer... Här finns listan.

Vilket land drömmer du om att besöka?
Kan inte välja ett: Nya Zeeland. Nordvästra USA. Irland. Österrike. Schweiz. Tyskland.

De här fem bloggarna får awarden av mig:

Frun - för att hon efter ett sms från mig släpper besticken vid den mysiga familjemiddagen och stormar till TV:n.

Freddie - för att jag hoppas och tror att hon ska få ordning på både sitt hus och vår skolmat!

Hon på Vintervägen med underbara fräknar på sin näsa - en beundransvärd människa vars tålamod jag ibland skulle behöva.

Tigrinnan - för att hon klarar allt.

Ulli på Lövberga - för att hon liksom undertecknad är tyskfröken (och för att hon också har fräknar på sin näsa!). Vi är inte många och vi behöver varandra!

1 kommentar:

Matilda sa...

Syrran tipsar mig att ta ett titt här. O. JA så glad jag blir av fina ord! Tack!