10 september 2011

It's above my pay grade

Jag funderar på att permanenta det filmcitat som varit "veckans" i säkert två veckor. "It's above my pay grade" sas av justeringsbyråagenten Richardson i George Nolfis The Adjustment Bureau och jag älskar detta citat.

Jag tror att det ska bli mitt svar på alla frågor i framtiden:

- Du Lärarjäveln, kan du hjälpa mig rensa papperskvaddet i kopiatorn?
- Nä, it's above my pay grade.

- Du Lärarjäveln, vet du när vi har APT?
- Nope, it's above my pay grade.

- Du Lärarjäveln, sitter du med på EVK:n?
- Sorry boss. It's above my pay grade.

- Mamma, kan du hämta en drickyoghurt åt mig?
- Nej, it's above my pay grade.

- Du älskling...
- No way, it's above my pay grade!

1 kommentar:

Anonym sa...

ny läsare, och jag fnissar i mjugg över "above my paygrade" (jobbar i skolan)