16 februari 2010

Klockan, funktionärerna och skidskyttet

Lärarjäveln sitter och filosoferar över var OS-arrangörerna har grävt upp funktionärerna till skidskyttet. I Vancouvers OBS-klasser? På någon trailorpark i någon förort? I något indianreservat där tid är något extremt relativt: "Nu går solen upp - då är det dag, och när det blir mörkt är det natt och då går man och lägger sig med eldvattnet som sängkamrat. Däremellan bryr vi oss inte så mycket."

Klockan verkar de inte kunna i alla fall.

I damernas lopp släpptes ACO iväg 15 sekunder för sent. Detta ska ha kostat OSS (Sverige!) minst en bronsmedalj. Enligt hörsägen alltså. I herrarnas lopp släpptes en yankee iväg för tidigt, före Ferry. WTF! (Förlåt, jag var tvungen... Rösterna sa till mig att jag skulle använda förkortningar. Jag har koll på interpunktionen och versalerna i alla fall. Är jag ursäktad?)