20 februari 2010

Jag skäms...

...men egentligen bara lite.

Varför?

Jo. Så här är det. Lärarjäveln är ju pudelrockare i själ och hjärta. Lite hårdare hårdrock och en massa schlager har också letat sig in i mitt musikaliska bibliotek. Något som däremot varit bannlyst är soul och r'n'b. Whalande (vejlande?) rumpskakare göre sig icke besvär, liksom. Men. Jag måste nu komma med ett erkännande. På grund av en Ögonöppnare är jag nu frälst. Inte fullt ut, men på god väg. Hur kan jag ha förnekat Beyoncés storhet all denna tid? Vad har jag gått miste om? Lite ironi ligger bakom dessa ord för jag kommer nog att fortsätta att göra mig lustig över vejlande och texter som man bara kan gråta åt. Men Beyoncés Ego har en lätt lustig text i refrängen:

It's too big, it's too wide
It's too strong, it won't fit
It's too much, it's too tough
He talk like this 'cause he can back it up

He got a big ego, such a huge ego
I love his big ego, it's too much
He walk like this 'cause he can back it up


Vad sjunger hon om, egentligen? Måste nog ta upp detta bland mina likasinnade kollegor på jobbet... Hade passat bra i torsdags medan vi var i rätt mode.

Om jag nu inte köper hela konceptet så är jag i alla fall såld på denna låt. Lyssna och njut.

Inga kommentarer: