30 januari 2011

Ska, skulle och kan hända

Igår tänkte jag så här:
"I morgon ska jag städa. Jag ska åka till ICA och hämta ut paketet som innehåller de nya köksgardinerna. Jag ska ut och gå. Jag ska hinna med att planera morgondagens filmkunskapslektion."

I morse tänkte jag så här:
"Jag skulle ju ha städat idag... men jag orkar inte nu. Jag väntar en stund. (Sen sa Tränaren att han skulle dammtorka och dammsuga i sovrummet och det väntar jag fortfarande på.) Jag skulle ha hämtat ut paketet också men jag får se. Gör det kanske om jag MÅSTE ner på byn. Just ja, filmkunskapen... Äh, det ordnar sig nog."

Nu tänker jag mest på att jag är en prokrastinatör av rang. Och filmkunskapen är det jag oroar mig minst för. Jag är mer orolig för att dammråttorna ska börja attackera.

Måste kanske börja utnyttja systemet innan systemet börjar utnyttja mig ännu mer. Någon som vill dela på en RUT?

Uppdatering: Jag kanske inte behöver någon Rut ändå... Eller jo, men jag har åtminstone fått fingrarna ur och hämtat paketet med gardinerna... Och det känns som att jag gick plus på den turen ner på byn eftersom jag fick en stor påse nybakta bullar med mig hem från Vintervägen. Dessutom fick Monstret busa av sig lite där så kvällen kanske blir så pass lugn att jag får sopa bort råttorna om nu inte dammsugaren får för sig att börja jobba själv, vill säga.


Det kommer ju en dag i morgon också... "Gör inget idag som du kan skjuta upp till morgondagen."

Inga kommentarer: