6 augusti 2010

Seven Pounds

Insåg för en stund sedan att jag misssköter (ja, jag skrev med tre 's'. Med vilje. För att det såg roligt ut och faktiskt borde vara tre 's'.) den här bloggen... Men jag antar att it will be remedied bara skolan börjar igen. Om mindre än två veckor. Hjälp.

Lovet har gått fruktansvärt fort och jag har inte gjort mycket. Eller, det är ju inte riktigt sant. Jag har ju faktiskt renoverat en sommarstuga tillsammans med Tränaren. Jag har spenderat varje dag tillsammans med min lilla familj. Come to think of it så har vi inte varit från varandra mer än i några timmar. Max. Kanske dags för lite egen-tid? Äh. Det tar vi en annan gång.

Idag har det handlats bil. Jag kände mig som en 18-åring med färskt körkort när jag körde den. Ensam. Skrålande till Rix FM. Patetiskt. Men kul. No more kombi. För vi ska ju INTE ha fler barn. Ok?

Sedan sågs en film som sitter kvar än: Seven Pounds. Jag har nu officiellt en crush på Will Smith. Jag har tyckt att han varit lite av en fåntratt tidigare... men det allvar han utstrålar i den här filmen gjorde mig knäsvag. Att filmen i sig var alldeles utmärkt var en ren bonus.

Och så har Lärarjäveln konstaterat en sak idag: att hon nog, om än lite motvilligt, måste inhandla en Lady Gaga-skiva. (Ja, här kör vi old school. Ingen illegal nedladdning här inte. Det gör våra elever åt oss. Eventuella bloggläsande elever uppmanas härmed att fixa den här åt fröken.)


Inga kommentarer: