16 augusti 2010

Orka...

Denna dag:

1. Lämning på dagis en timme efter att jag borde ha varit på jobbet. Monstret gråter.

2. Kommer en timme och en kvart sent till första arbetsdagen. Clearat med chefen, men ändå...

3. Irritation på Det Som Brukar Irritera Mig på jobbet. Känner hårstrån lossna från skalpen i ren förtvivlan. (Ja, fläcken är både kvar och större.)

4. Försöka jobba. Går dåligt. Tänker på ett Gråtande Monster. Ringer dagis: Nääää, ingen fara. Det gick över på en gång! Så bra då. Jobba på...

5. Möte. Ska tydligen få mer tid att ta ut som ledighet "för alla kurser som du tagit extra". Åh, fan. Men man får ju inte jubla bland kollegorna. Sådant är fult. Inombords skrek jag: JAAAAAAAAAAAAA! Någon ser vad jag gööööööör!

6. Cykla hem och skynda till föräldrahemmet för att hämta farsgubbe och åka på skjutbanan. Monstret vill följa.

7. Letar i exakt 26 minuter efter hennes knallrosa hörselskydd och hittar dem i badrummet...

8. Anländer på det grå stället och packar in gevär och mormor och morfar i den nya lilla bilen. (Har jag inte berättat det? Vi har en ny bil. Eller en annan i alla fall. En liten grå sak. Berättar mer sen...)

9. Skjuter så inihelvete dåligt att jag blir alldeles knäckt. Monstret busar med alla gubbar och har HUR kul som helst. Och jag vill bara gråta. Och det gör jag hela vägen hem. Helvetes jävla prestationsångest.

10. Fåtöljen. Datorn. Bloggen. Spotify. Bon Jovi. Och mer Bon Jovi. Ännu mer Bon Jovi, och så lite Bon Jovi på det.

Vad Tränaren gör? Han ser skatorna i Newcastle bli totalt utspelade av Man U i premiärmatchen. Den här snubben har odlat tangorabatt och tänker inte raka sig förrän de vinner en match. Det lär bli knävelborrar som det här ser ut...

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Men du... been there done that...

På plussidan: Ni är två och han älskar dig. I morgon är en annan dag och skjutbanan är en bitch. När man är ur form vill säga!

Skickar största kramen!

Kix sa...

Åh, fina! Ingenting är värt så där många tårar! Det enda som är värt att gråta över är länken nedan, för att han är så snygg att jag kräks i denna video!!

Du...du måste lära dej att veta hur fantastisk du är! Både som lärarjävel, mamma till Monstret och kvinna till Tränaren. Trust me, you´re the best!

http://www.youtube.com/watch?v=-nlDy6h-v9c&feature=av2e

(Sorry, men vet inte hur man gör länken blå så att det bara går att klicka på den!)

VARMA KRAMAR!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag vill inte vara skadeglad, men det värmer lite att det inte bara är jag som haft en dålig dag :S

Lärarjäveln sa...

Tack för att ni finns! Idag har varit en bättre dag. Lite. Eller rätt okej, faktiskt. Stooora kramen!