7 augusti 2010

Glass är gott...

"Jag vill ha en likadan glass som du, mamma." Och det fick hon. Med resultatet ovan.
Tränaren frågade mig idag varför jag är så arg hela tiden. Jag vet inte, blev mitt svar. Jag känner mig arg hela tiden. Jag märker att jag låter arg, men jag kan inte göra något åt det. Vad är det för fel på mig? Jag vill inte vara arg hela tiden. Jag vill vara glad. Jag vill inte snäsa av både man och barn hela tiden. Jag vill svara konstruktivt, pedagogiskt och kärleksfullt. Jag vill vara jag igen.
Men var är jag?

2 kommentarer:

Kix sa...

Hur gör man då?! När man INTE är arg och snäser? I´ve lost it, litegranna!

Ahhhh, vad arg jag blir igen! Jag skulle ju ha tagit med mej äldsta och våldgästat er när jag besökte barndomsbyn!!!!
Next time, oki?!

Lärarjäveln sa...

Älskade Kix! Tack för att du erkänner att det är "lika med dig"...

Och bli inte arg för att du inte kom och våldgästade den här gången. Vi var ändå knappt hemma ;).

Men nästa gång... Puss!