25 augusti 2010

Förkylt

Läget är inte under kontroll. Det är förkylt i Casa di Lärarjäveln. Monstret drog hem något i fredags och det har nu fått fäste i den ömmande modern. Ingen idé att deppa över tjockt snor, lika bra att få det gjort...

Men lite surt är det allt. Träningen får anstå för jag tänker inte göra om vårens dumheter. Och det är väldigt så förnuftig jag blivit över sommaren:


  • Jag har sagt nej till två duktiga elever som ville ha mig som lärare i tyska. Jag orkar inte med fler "handleda-elever-medhänderna-bakbundna"-kurser. De accepterade det.
  • Jag inser att jag inte kan träna med förkylning i kroppen.
  • Jag for hem vid lunchtid idag för jag lyssnade på kroppen...
  • Jag har ringt optikern. Jag behöver (andra) glasögon...
Efter 33 år kanske jag blivit förnuftig. Fast, man får nog räkna med bakslag.

Nu undrar jag bara en sak: Varför sitter jag vid datorn när jag typ har migrän? Det är dumt. Mycket dumt. 

Inga kommentarer: