12 mars 2010

Friday, it is.

En sådan dag. En sådan vecka. Helt vansinnig.

Måndag
Studiedag. Första två timmarna ville jag kasta ut en dricksfontän genom ett fönster utan att ha öppnat det först. Gökboet på riktigt. Senare under dagen blev det bättre, men med 100 mil i kroppen så var Lärarjäveln ganska slut vid dagens ände.

Tisdag
Heldag i Falun. Ishalka på väg dit. Trevlig, men ganska händelselös dag i Ung Företagsamhets tecken. Fick inse att min kära skola ligger ganska långt fram i sitt UF-arbete medan andra skolor är kvar på stenåldern. Dirty Diana och undertecknad hade ganska trevligt...

Onsdag
Gick upp tio över fyra för att åka till Uppsala. Lyckades vara med om detta. Det var rätt intressant...
Vad skulle då Lärarjäveln göra i Uppsala? Gå på kurs. På Akademiska sjukhuset. På barnonkologiska avdelningen. Det, mina vänner, var en reality check om något. Kursen handlade om skolans roll hos barn med cancerdiagnos. Hoppades slippa se sjuka barn live, men det gick inte. Under en kaffepaus kom en pojke i Monstrets ålder gående i korridoren. Hans mamma gick efter och sköt hans droppställning. Han var så liten och han var så söt och han hade bara lite fjun kvar på sitt vackra huvud. Och mitt hjärta gick i tusen bitar. Usch och fy för i helvete för denna lömska sjukdom.

Torsdag
En vanlig dag på jobbet. Med sprängande huvudvärk.

Fredag
En till vanlig dag på jobbet, förutom att arbetslaget satt och valde ut kandidater. Kandidater som eventuellt ska efterträda vår älskade, underbara Inger. Det var inte roligt. Sen fick jag spel på en elev som satt och talade i mobilen. Medan vi satt och såg en av de hemskare filmer jag någonsin sett.

Men nu är det På Spåret. Och helg. God natt.

Inga kommentarer: