30 mars 2010

Det går aldrig som man tänkt sig.

Gissa vad som hände igår kväll, 1½ timme efter förra inlägget?

Lärarjäveln vomerade. Satt vid toaletten och hävde ur mig samtidigt som jag skickade sms till mentorsungarna att det inte skulle bli några utvecklingssamtal idag. Försökte samtidigt lösa all logistik: Ska Monstret på dagis eller inte? Kommer jag att orka ta hand om henne? Efter andra svängen vomering insåg jag att svaret på den frågan troligen skulle bli nej. Nästa fråga blev då: tar de mot henne på dagis om jag är sjuk? Vem hämtar henne på dagis? Tränaren är ju i Trysil och kommer hem sent. Monstrets mormor ringdes. Svar nej. Monstrets reservmormor ringdes. Svar kanske, det beror på tandläkaren. Jag far själv. Det ska jag väl klara? Jag får ringa innan och kolla att Monstret är ute.

Världen snuvar mig på saker just nu. Eller kanske det är så att världen vill få mig att lugna ner mig?

Inga kommentarer: