20 november 2011

帮助

Sedan lite över en vecka är korpen utflugen och en blond snäppa har flyttat in i stället. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det än. Jag blir fortfarande förskräckt varje gång jag tittar mig i spegeln. Jag är mindre blek i ansiktet som blond än som svart och det är ju positivt. Men det är inte jag. Eller?

När jag var och fixade till nyansen lite i veckan frågade frisören om jag hade ett ärr i hårbotten. "Det vet jag inte", sa jag. "Men jag hade håravfallsproblem för ett och ett halvt år sedan."

Jag har en ny fläck nu. Den är lite mindre än en guldpeng i storlek och den sitter uppe på huvudet där den är väl dold av omkringvarande hår.

Men det skrämmer skiten ur mig.

2 kommentarer:

Tigrinnan sa...

Häck väck dumma fläck!
Å du! Nu tar du å stressar ner!!!
kram

Lärarjäveln sa...

Jag ska. Jag lovar. Jag ska till och med försöka prata med någon om det.

Och i och med att jag just skrev det där och och snart har publicerat min kommentar så måste jag ju hålla mitt löfte också.

Förhoppningsvis.