20 november 2011

Bäste Kjell J Sandberg



Efter att ha läst din insändare som publicerades i Aftonbladet idag kände jag mig nödd att ge mig in i debatten. Igen.

Herr Sandberg, jag skulle tro att du är en av dem som anser att de fått mer i plånboken efter regeringens alla skattesänkningar. Har jag rätt?

Känns det bra att ha mer i plånboken? Så klart att det gör.

Har du då funderat på varifrån dina extrapengar kommer ifrån? Tydligen inte eftersom du frågar så dumt i din insändare.

Extrapengarna du har i din plånbok är pengar som t ex polisen skulle ha fått om inte du och flera miljoner wannabe-borgare hade varit så sugna på skattesänkningar. Det är pengar som skulle ha gett många gamla ett bättre öde än att hamna i Caremas (van)vård. Det är pengar som skulle ha gett barn och ungdomar extra stöd i skolan. Det är pengar som hade kortat vårdköerna på landets sjukhus.

Men, bäste Kjell J Sandberg, då du har mer pengar i plånboken har du ju råd att betala det där extra som din fotbollsbiljett kommer att kosta om du vill sitta säkert bland eventuella huliganer.

Inget är gratis i det nya Sverige. Acceptera det eller byt sida vid nästa val.

Inga kommentarer: