30 december 2010

Nytt bloggredskap

Jag behöver en ny dator... Den här sjunger på sista versen.

Det är ett par månader sedan batteriet la av vilket innebär att jag inte är så trådlös som jag skulle vilja. Ett nytt batteri går loss på säkert tusen spänn och i min värld är det då bättre att investera i en ny maskin.

Det finns dock ett problem: Jag har ingen aning om vad jag behöver... Eller jo, det måste finnas en brännare/spelare i den (jag vill kunna se på film) och mycket minne för alla foton. Jag har hört att det är bra att ha en "snabb processor" men jag har ingen aning om vad det innebär. Är en Intel Core i3 snabb? Eller en AMD Athlon II Dual Core P340? Det får gärna finnas en inbyggd webbkamera också. Jag vill helst inte ha ett numeriskt tangentbord men gärna Windows 7. Och den får inte kosta för mycket, men den måste vara behändig och snygg...

Tänkte passa på nu i mellandagsreatider, men jag blir alldeles förvirrad. Det går ju inte att söka efter ovanstående kriterier direkt...

Inga kommentarer: