18 december 2010

Tomten tittar

Trots att jag vet att det är dan före dan före dan före dan före dan före dopparedan och att tomten med all säkerhet tittar så kan jag inte låta bli att vara irriterad och grinig. Det värsta med denna irritation är att jag inte har en jävla aning om varför jag är irriterad. Och det gör mig ännu mer irriterad.

Varför är jag irriterad? Som sagt, jag vet inte. Några faktorer kan vara att...
...jag skulle vilja [läs: behöva] städa - men jag kan inte för vi ska iväg på visit snart.
...jag har ätit våfflor. Våfflor är ingen bra mat för en lärarjävel som just konstaterat att hon nog inte ska äta så mycket mjölmat.
...Monstret tjatar hål i huvudet på mig och hennes ömma fader sitter och gör tipset/ser på TV/pratar med sin bror i telefon.
...ovan nämnda storebror är tillsammans med sina barn på väg upp till JMK.
...kolsyrepatronen i SodaStreamern är slut.
...det snöar. Jag hatar snö och oplogade gator.
...det går magsjuka på dagis.
...jag börjar bli less på mitt mantra "Jag är frisk och kommer att vara frisk idag, i morgon och en lång tid framöver" men jag härdar ut och upprepar det i mitt huvud minst 107 gånger om dagen.
...jag vill ha jullov NU.
...jag inte kan fatta varför vi måste ha en jävla studiedag 7 januari. Så fruktansvärt onödigt.
...jag är fruktansvärt less på Monstrets luciasångssjungande. Det är underbart att hon sjunger - men byt låt någon gång!
...det inte kan bli kväll fort nog så att jag får gå och lägga mig och sova.
...jag inte kommer att få några julklappar i år heller.

NU vet jag vad det är! Jag är träningssugen! Irritationen är kryp i kroppen! Synd bara att det är snöstorm; att vi är bortbjudna på fika och allt annat ovanstående...

Inga kommentarer: