4 december 2010

Hej Gud!

Jag är övertygad om att du inte finns, men jag skriver till dig ändå.

Varför? Jo, för att det fortfarande finns folk som faktiskt tror på dig och jag måste verkligen ifrågasätta ditt eventuella handlande.

Hade du tråkigt igår eftermiddag, ditt förbannade allsmäktiga helvete?  Det måste du ha haft eftersom du kom på den urbota korkade idén att du skulle låta två unga killar, med hela livet framför sig, dö. Helt i onödan. Är du helt jävla dum i huvudet? Eller kom du på att "just fan, jag är ju allsmäktig så jag gör vad jag vill. Nu ska jag ta och leka lite. Först lite snörök...)

Fan i hela helvete. Varför sitter jag här och skriver till en gud jag inte tror på? För att jag inte känner att jag riktigt kan stå för det jag brukar stå för. Att allt som händer gör det av en anledning. Jag hittar inget bra skäl till att detta hänt. Det finns inga bra skäl. Inga bra anledningar. Det är helt enkelt åt helvete.

Men. Det har hänt, det måste bearbetas och på skolan ska detta bearbetas på en förmiddag. Sen ska det undervisas igen. Men det kommer att bli många tårar att torka...

Men Gud kan fortfarande ta och dra något gammalt över sig. Och stanna där.


Inga kommentarer: