21 december 2010

Temperaturen är hög uti kroppen (eller inte)

Föregående inlägg skrevs från jobbet och där antyddes att jag eventuellt skulle ta mig hem eftersom jag haft feber under natten.

Jag stannade dock kvar för jag skulle plåga en grupp med lite klassisk isländsk film a la Hrafn Gunnlaugsson, nämligen Hrafninn flýgur. Ni vet, "Þungur hnífur"... (Vill man imponera kan man lära sig come back-repliken: "Þessi hnifur áð vera þungur")

Men det var inte det jag skulle prata om nu... Jag har frusit som Pablo hela dagen och jag antog att det var feberkänningar som var boven i dramat så jag tog febern när jag kom hem. Jag hade inte feber. Jag hade 35,1. Frågan är om jag inte är nedkyld?  Och en snabb koll på Wikipedia säger att det är ett gränsfall... Undrar om inte min sköldkörtel har börjat krångla? Usch, jag ska inte läsa medicinska texter! Jag blir bara ännu sjukare.

Det sägs att tankens makt är stor så... "Jag är frisk, och jag ser med glädje fram emot morgondagen." (För då blir det jullov.)

Inga kommentarer: