30 juli 2011

Note to self

Nästa år ska vi åka norrut i början på sommarlovet.

Varför? Jo, ser ni. Det måste ske innan Monstret ledsnat på att vara ledig, innan hon börjat sakna sina kompisar och innan vattnet stigit så att sandstranden försvunnit.

Det vi förlorar på att åka upp tidigare är det fantastiska fiske vi har upplevt nu. Badtemperaturen är antagligen lägre också...

Jag är ganska kluven just nu. Dels vill jag aldrig åka härifrån och dels skulle jag vilja åka i morgon för jag orkar snart inte med Monstrets gnäll... Jag överreagerar antagligen, men hon har blivit mammig igen. Ska ha 100% koll på var jag är hela tiden. Hon vill inte släppa mig med blicken och hon är totalt oförmögen att leka själv. Farmor duger oftast inte, det måste vara jag eller Tränaren. Med andra ord blir inte mycket gjort.

Igår lyckades jag måla ett fönster och bastun men det var med nöd och näppe. Hon satt och burkslaskade en stund medan jag skrapade bastun men det dröjde inte länge förrän "mamma, kan inte du leka med mig?" ekade över tjärnen.

Att åka härifrån betyder att skolan börjar snart och det är jag inte beredd på än.
Monstergnäll eller GY11?

Jag kör på gnället. I alla fall en stund till.

Inga kommentarer: