8 maj 2011

5. En låt som påminner mig om någon

Jamen herre jösses. Vilken ska jag välja?
Ska jag ta Högt över havet med Arja, för att den påminner mig om Korridorspappa? Låtjäveln som fick mig att smälla i dörrar, skälla ut Korridorspappa och sedan lyckas med konststycket att bli bjuden på mat av honom eftersom han (som så många gånger)  insåg att det var mat jag behövde?

Eller ska jag ta den här som påminner mig om "Johansson & Moppen" och alla terminsavslutningar som de spelade den på? Jag tror jag gör det.

Johansson har funnits i mitt liv sedan hans pappa tapetserade om i mitt barndomshem och Johansson lekte "Grodan Kermit från Sesam-Nytt" med en nyuppryckt morot som mikrofon. Sedan har otaliga timmar i buss med delade hörlurar (fast då lyssnades mest på den här) passerat. Vi hörs inte av så ofta numer, men tack vare alla sociala media som finns idag händer det att det skrivs dialektdialog på MSN. Aldrig svenska, bara mål! I juli hoppas jag att vi träffas på Ullevi när Iron Maiden spelar. Det är mycket tack vare Johansson att jag kommer att vara där eftersom det var han som introducerade them lads för mig.

Moppen och jag är lika gamla, det skiljer två veckor mellan oss och våra mödrar var barndomskompisar. Jag var dagbarn hos dem tidvis och vi gick sedan i samma klass från förskolan till gymnasiet. Nu är han rockstjärna och polis och jag är en Lärarjävel.

Jag saknar er, grabbar!

Inga kommentarer: