21 januari 2012

Hell week

Hell Week är väl något som de där Navy Seals håller på med i slutet av sin träning, men jag tvivlar på att någon av sälarna hade klarat av min vecka. Eller rättare sagt: ...hade klarat av att hantera mig under veckan (som ännu inte är slut).

Det började med att jag skulle försöka se Golden Globe-galan som gick natten mellan söndag och måndag. Jag var trött, gick och la mig efter att ha satt alarmet på 02:00 när galan skulle börja. Då blir jag klarvaken och halv två är jag uppe och äter... Kvart i tre ger jag upp galan som var för rörig för att vara intressant. Ricky Gervais var enda behållningen.

Klockan halv fyra är jag fortfarande vaken. Somnar till efter det men 06:45 slänger ett åskmoln benen över sängkanten... Dagen var totalt förstörd. Allt gick emot mig och jag fick det ena brytet efter det andra. Kände mig motarbetad av både livet, ungar, Chuck och schemaläggare, som, med god hjälp av andra schemaändrande kollegor, möblerat om mitt ultimata schema innehållande en hel lektionsfri dag, där jag skulle ha tagit hand om all administrativ skit som måste göras, till oigenkännlighet. Dessutom var jag knäckt över min skitrygg som gör att jag inte kan åka skidor, springa, gräva i snö eller något annat som betecknas som grundläggande behov.

Som grädde på moset var det grå korv till lunch på skolan och sedan hade jag lönesamtal: "Man vet ju inte vad de här kryssen leder till lönemässigt..."  Jag vet. Shit day.

Veckan har fortsatt på samma sätt som måndagen. Var gråtfärdig i torsdags när jag satt och skulle försöka fylla i en SCB-rapport om de nationella proven... Sen kom jag på att jag inte ansökt om lärarlegitimationen än. Jag vet inte varifrån jag ska få kraften att göra det heller, men jag kanske hinner göra det nästa vecka  mellan alla på schemat utströsslade lektioner. Eller inte. Vi får se.

Veckan har sugit som fan, och den är inte slut än. Har surat idag också. Över allt och inget. Över att det är kallt, ostädat, tjatigt, ännu mer ostädat... Och allt är Golden Globe-galan och Ricky Gervais fel.

3 kommentarer:

Tigrinnan sa...

Håll i bara! Jag vet att du hittar ljuset i tunneln! Du är bra!
kram!

Lärarjäveln sa...

Tack, jag ska försöka!

Spader Madame sa...

Fina Lärarjävel! Skickar en kram och hoppas att du får sova på moln i natt så att det inte blir en skitvecka!