13 augusti 2011

Notes to self (and others)

1. Stick inte ut på löprunda om du ätit det starkaste det lokala asiatiska haket har att erbjuda. Särskilt inte när du har en mage som är krånglig från start. (Det svider. Inifrån och ut. Tro mig.)

2. Stick inte ut på löprunda om du knappt ätit något alls på hela dagen. Det går inte bra då. (Blodsockerfall så det svartnar för ögonen är inget för veklingar.)

3. Stick inte ut på löprunda på asfalt i ett par skor som inte har någon dämpning kvar. (Det gör ont. Överallt.)

4. Att ta nya rundor är roligt. (Ja, jättekul. För man inser hur jävla dålig man är, dessutom ser folk hur dålig man är.)

5. Inse att du inte är 20 och lätttränad längre. (Vadå? Sluta påminn mig om min ålder!)

6. Fortsätt förneka att den tjugofjortonde födelsedagen närmar sig med stormsteg. (Men, vad sa jag?! Sluta påminna mig!)

7. Om man ska förneka att man snart fyller år ska man heller inte förvänta sig födelsedagspresenter. (Jag veeet... Men jag behöver verkligen ett nytt nitbälte. Och tänger. Och en ansiktsbehandling.  Och en SAMCRO-tisha. Och ett par Doc Martens. Och nya löparskor...)



4 kommentarer:

Susanne sa...

Aha! Välkommen över till 27+7 snart du också!
(Nope. Ingen sympati härifrån)

Frun sa...

Hahahahahaha! Du e rolig! Don´t get me wrong, though! Jag fattar allvaret ;)

Puss, underbara vän <3

Spader Madame sa...

Hallå! 10 år senare är ingen lek heller!

Lärarjäveln sa...

Spader: Det är en klen tröst ;)
Susanne: Jag fortsätter förneka. Jag fyller inte år på torsdag.
Kix: <3