Veckan har kännetecknats av bloggvilja men oförmåga att kunna utöva intresset. I måndags kväll försvann strömmen i halva Byn och återkom inte förrän efter två timmar. Dock återkom inte internetåtkomsten... Vi iddes inte göra något åt det just då utan lämnade modemet frenetiskt sökande efter signal.
Dagen efter hade inget hänt så Telia ringdes. "Du har 92 samtal före i kön. Beräknad väntetid är 27 minuter." Kul. Slog igång högtalarfunktionen och gjorde annat medan jag väntade. Efter 31 minuter svarade Sebastian. Han kunde inte hjälpa mig utan var så snäll och "la in en felanmälan som ska åtgärdas gratis av serviceperson". Dock med förbehållet att det inte var vår utrustning det var fel på. "Senast måndag nästa vecka ska det vara åtgärdat". En hel vecka utan internet hemma?! WTF?! Han specificerade dessutom inte vad "vår utrustning" innebar så när samtalet återberättades för Tränaren gick han i taket.
Sebastian gav tipset att testa ett annat modem så undertecknad gick till grannen och lånade deras. Det funkade inte så 90 200 ringdes igen. Beräknad väntetid 32 minuter. Jippi.
En lite lack Luleåbo svarade och efter sammanlagt 63 minuters väntetid och en på Telia ilsken tränare var även jag lack och den stackaren som svarade fick höra både ett och annat. Jag bad dock om ursäkt och sa att det inte kunde vara lätt att jobba för Telia varpå han svarade att "det var lite jobbigt när det var långa väntetider"... Han förklarade dock vad "vår utrustning" innebar och vi konstaterade tillsammans att det inte var den det var fel på och vi avslutade samtalet som lika lacka men inte fullt så arga.
Jag accepterade faktum att vi skulle vara internetlösa i en vecka så döm av min förvåning när reparatören ringde mig på jobbet och undrade hur snabbt jag kunde komma hem och släppa in honom.
Felet satt i splitterdosan, som vi fått av Telia, och det var enligt reparatören egentligen omöjligt eftersom den inte på något sätt är strömförande... Men felet avhjälptes eftersom Lärarjävelns och Tränarens lägenhet är extrautrustat med reservdelar för alla accidenter och nu sitter jag alltså hemma i min fåtölj och skriver med löpturens eftersvett rinnande vid tinningarna.
Men jag tycker ändå synd om Telias medarbetare...
2 kommentarer:
Känner folk på telefonsupport hos telia. Man överlever p.g.a. after-work. ;)
Alkohol gör ibland saker lättare att lösa... Det hade varit roligare att sitta i telefonkö med en öl i handen. Definitivt.
Skicka en kommentar