12 augusti 2011

Ich bin kein Berliner

Alex, a k a Miss Vain, är i Berlin och när jag läste ett av hennes inlägg där hon berättade att hennes boende låg bredvid ett tatueringsställe blev jag eld och lågor. "Tänk om hon bor granne med Signs and Wonders..."

Peter Aurisch, tatuerare extraordinaire, har sin studio Signs and Wonders i Berlin. Jag skickade adressen dit till Alex via hennes facebooklogg med en stor dos avundsjuka, utifall att hon skulle få bli gaddad av själve Aurisch. Alex trodde dock annat eftersom hon inte sett min kommentar i hennes blogg och besökte adressen mitt i natten... Så det blev ingen tatuering för Miss Vain. Inte den gången i alla fall.

Och lite glad för det är jag nog, för jag hade varit tvungen att blänga extra avundsjukt på henne om hon hade fått ett Aurisch-verk på kroppen...




Inga kommentarer: