22 november 2010

Hostihack

Monstret är sjukt. Mamman är ledsen över att dottern inte mår bra. "Offrar" lätt en studiedag om GY11 för att få vara hemma med henne, även om det dåliga samvetet works both ways.

Monstret är som Spader, de har samma nemesis: Hostan. Spader gick (går?) på Cocillana men morfinbaserade läkemedel är ju inte direkt toppen för treochetthalvtåringar... Men varför kan det inte finnas en GOD hostmedicin för barn? En hostmedicin som är slemlösande och dämpande samtidigt. Ska det vara så svårt? Tips mottages tacksamt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni fått Pulmicort? Då vidgas luftrören, hostan dämpas o slemmet blir lite lättare att få bort....
Hoppas hon blir bra snart! / Katarina

Tigrinnan sa...

Min största hade hosta mycket förr. Hon fick då ordinerat 2,5ml cocillana när det var som värst.

Anonym sa...

Mollipect e oxå skitbra! Nu har jag slut på ideér...... Kram o krya på dig till monstret! / Katarina (igen....)

Spader Madame sa...

Sorry, nu har jag kollat in här superlitet ser jag! Cocillan används dåliga nätter, även till Junior som har samma problem som jag, orökt. Pulmicort har fungerat väldigt -läs relativt- bra för mig, medan Mollipect inte har funkat alls. Acetylsystein har hjälpt mot slemmet. Vad får småttingar ta egentligen? Men annars, mycket, mycket vätska = lättare sagt än gjort!

Skickar tillsvidare en kram till Mostret och hennes mamma!