14 december 2009

Tomten? Hallå? Tittar du?

Goda gärningar blir belönade sägs det... I så fall kommer jag att bli rik, eller dränkt i julklappar.

I lördags jobbade jag oavlönat när två av mina mentorselever arrangerade rockkväll på "Parken". Satt i dörren och tog betalt mellan 19 och 02.
Ja, inte hela tiden förstås. Jag fick upp och lyssna på banden som spelade också. Headliners var http://www.planthreeband.com/ och de var riktigt, riktigt bra. Ett gäng grabbar från Stockholm.

En annan arbetsförmån var att få den stora äran att skjutsa hem ungar som var för fulla. Var fem sekunder från att få bilen nerspydd... När kvällen var till ända agerade jag chaufför igen, till ungar i bättre tillstånd än den förut nämnda. Jag kom hem kvart i tre. På morgonen, that is. Men, vad gör man inte för sina elever? Sina duktiga ungar.

De goda gärningarna har fortsatt idag när jag handlett en elev, som inte är min elev, i strukturering och allmän uppstyrning av hans muntliga nationella prov. Hoppas att han inte får IG... Då tappar jag nog namnet eleven gav mig när han skulle lägga in mitt nummer i mobilen: Bästa Anna. Plus att jag nog måste ge mig själv sparken.

Som om detta inte var nog har jag hjälpt en högskolestudent i vardande att hitta kurslitteratur som "inte finns NÅGONSTANS". Det gjorde den visst. Om man bara känner till rätt trollformel så...

Inga kommentarer: