16 december 2009

Korpen flyger

Nu är den på plats... Det tog sin lilla tid, 4½ timme, men det var det värt!

B ritade om bilden jag hade med mig för att den skulle passa armen bättre. Jag lät honom hållas för jag litar på honom till 100% när det gäller sådana saker. Vi bestämde först att den skulle vara svart/grå, men medan B ritade konstaterade han att bilden var "lite för dyster" och han ville då lägga in lite färg. Okej, sa jag.

Som vanligt gjorde det inte så ont, lite elakt var det väl på sina ställen, men inget överjävligt. Hade jag inte suttit rakt upp och ner på en stol hade jag nog somnat. Nålens ljud är hypnotiserande och på något underligt sätt slappnar jag av så till den milda grad att jag skulle kunna somna.
Efter att B hållt på ett tag kommer han på att vi nog måste ha lite mer färg... och så börjar han blanda de mest vansinniga färger: rosa, orange, cerise, lila, röd och grön. Då fick jag lite panik... Men resultatet blev helt vanisnnigt underbart! Kolla ansiktet...

Idag har kidsen stått på kö för att titta på den. Och den är värd att tittas på. Jag är nöjd. Mer än nöjd.
















Blueprint on!




















Nu är den på g...
















Klar!

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Snygg! Nu skulle ju aldrig jag, men på dig lookar den good! Stora kramen!

Spader aka datanörden!

Lärarjäveln sa...

Grattis Spader! Du blev den första att kommentera mina försök till bloggeri, hihi!
Priset får du vid tillfälle :)