22 december 2009

Rough morning...

I morse var det segt... Väldigt segt. Men motivationen av att det är sista dagen innan julledigheten fick mig upp ur sängen.


Dottern har sovit oroligt, vilket medfört att jag sovit dåligt. Det har varit allt från skrik av drömmar, klagande över att hon inte har täcket på sig, klagande över att hon har täcket på sig till fötter i min rygg och armbågar i huvudet i natt. Skulle ha gått och lagt mig på soffan, men där låg Svärföräldrarna och Hunden och sov snarkande sött.


Hunden ja... Jag är designated dog walker och igår kväll var det -25 när vi skulle ut. Men skam den som klagar, det var friskt! Hunden var glad att komma ut och det var jag också. Lägenheten är lite för liten för 4,5 personer och en hund. Nåväl, Hunden och jag gick ut. Det var kallt. Jättekallt. Kolla ögonfransarna... De är inte vit mascara. Det är frost. Underbart!


Igår var Bro' och hälsade på, han ser ut att må väldigt gott och det gör mig glad. Träffade honom i helgen också när jag fick åka till Mora alldeles själv (UNDERBART!!). Brorson 2 hade misstänkt blindtarsinflammation och låg på lasarettet. Faster var då tvungen att åka dit och kramas lite. Anledningen till att Bro' var i byn igår var att han hade en date med världens bästa B för att få sina korpar gjorda. Korpsyskonen... Känns kul att vi gjort detta tillsammans. Vi har inte valt exakt samma motiv, men temat är detsamma. Svarta vingar...


Apropå gårdagen... När jag gick till skolan (-10) och kom till
hängbron, var det nära att jag blev religiös. Himlen var så vacker...



En timme senare var detta vad jag såg utanför klassrumsfönstret...


Inga kommentarer: