17 december 2009

Glader och Trötter

Hade tänkt att jag skulle ut och promenera i kylan, en sådan där uppfriskande och uppiggande promenad... ja ni vet. Men jag tror inte att jag ska. Orkar inte. Jag "hurves" bara vid tanken egentligen. Dessutom fick jag ett råd av en vis man för en stund sedan. Som det orakel han är gav han mig dessa fem ord: "Du ska se på film." Och det ska jag nog. För idag är jag Trötter. Apropå sagor så ska jag göra ett nytt försök med El espinazo del diablo ikväll. Försökte igår men då ville inte Telias programbibliotek samma sak som jag. Hoppas på bättre lycka ikväll, för jag vill verkligen se den. En skräcksaga signerad Guillermo del Toro. http://www.imdb.com/title/tt0256009/plotsummary för den intresserade...

Nyklippt är jag också. Jag är nöjd. Men snart måste jag göra något radikalt. Anmälde mig som frivillig försökskanin till världens bästa frisör och hon var på. Hon nämnde något om brandbilsrött. Me like... Världens bästa frisör bjöd på en uppljusning av luggen i väntan på det brandbilsröda. Då blev jag Glader.

Glader - Trötter - sova - säng - lakan - fängelseflykt - Shawshank - Longshanks - metkrok - napp - ljuddämpare - bil - ny - frisyr - varför leker jag associationslekar med mig själv?! Jösses...

Inga kommentarer: