18 december 2009

Bon Jovi - låtar för alla känslor

Har en ledsen flicka i min mentorsgrupp. Hjärtat är trasigt och limmet hon har räcker inte för att laga det lilla hjärtat. Hon försöker och försöker, men hon tappar det i marken gång på gång. Ibland slänger hon det i väggen, men oftast tappar hon taget. Hjärtat slinter ur hennes händer och jag vet inte hur jag ska kunna hjälpa henne ur det. Hon har nått stadiet där hon har slutat lyssna. Mina råd är inget värda längre... Därför har jag tagit fram det tunga artilleriet.

Blandband har terapeutisk inverkan på mig och jag hoppas att det ska ha det på henne också. Bon Jovi, mina ständiga följeslagare, har låtar för alla tillfällen och därför har jag kompilerat en spotify-lista åt henne:

  1. It's my life - Fatta det tjejen! Det är du som bestämmer!
  2. I'll be there for you - det är jag, när du behöver det
  3. You give love a bad name - och det gör han, killen. Svinet.
  4. Burning for love - men leta upp något annat, va?
  5. Hardest part is the night - det är då hon tänker som mest...
  6. I believe - Känn styrkan i den låten... Man tar sig i kragen av den!
  7. Love is the only rule - Textraden "You write your truth and I write mine" säger det mesta. Det är också en extremt glad låt. Underbar. Min theme-song right now...
  8. Thorn in my side - det är han. Svinet. Släpp honom! Underbar låt. Theme-song #2
  9. We weren't born to follow - Gör som DU vill. Inte som någon annan vill.
  10. Who says you can't go home - Pepplåt
  11. One step closer - en låt som tar dig från botten och uppåt
  12. Runaway - tragisk text, men melodin är pepppepppepp
  13. Lost highway - Lämna skiten bakom dig...
  14. A whole lot of leavin' - och det är helt rätt
  15. Any other day - say no more
  16. Have a nice day - Up yours, liksom
  17. Last cigarette - se det så, du har rökt för sista gången. Ja, det kommer att dra i röktarmen, men LÅT BLI!
  18. Novocaine - if all else fails, ta inte sånt...
  19. Bounce - man trillar, och reser sig. Res dig!
  20. Say it isn't so - en låt om raserade drömmar...
  21. Just older - Theme-song #3
  22. Blood on blood - Förmodligen en av de bästa låtar de gjort. Någonsin. Får en att tänka tillbaka och se framåt.

http://http://open.spotify.com/user/lekeanna/playlist/647m9FRC3gdhrD5272TWB0

Inga kommentarer: