11 april 2012

fffff...

Jag skulle aldrig ha skrivit de där inläggen igår. Jag borde ha vetat bättre än att utgjuta sådana glädjeyttringar. Jag borde veta att sådana lockar fram motsatsen; dagar som idag.

Ni vet de där dagarna när kläderna inte passar; när håret är åt helvete; när kroppen gör ont. De där dagarna när man aldrig riktigt vaknar. De där dagarna när allt är fel: det är för varmt/kallt/stimmigt...

Idag är en sådan dag. En dag som inte kommer att gå till världshistorien som den trevligaste. En sådan dag när jag helst av allt vill skrika "Nej, jag tänker inte besudla min dator med skitmusik som Top Cats!" när Monstret efterfrågar det. Jag skriker inte, för jag vet att det är fel, men mest för att hon inte vet vad 'besudla' betyder.

En sådan dag är det idag.

En sådan dag när jag känner mig som ett offer för att jag måste plocka och städa efter glada lekstunder. "Det är bara jag som städar, det är aldrig någon som hjälper mig!" När jag får utbrott över att jag inte får någon förståelse över mitt iförvägfixande till Monstrets kalas. Jag hatar att vara sådan. Jag vill inte vara sådan. Jag har bestämt mig flera gånger idag för att inte vara sådan, men det hjälper inte. Jag sitter och tar ut lördagens stress i förskott och det är ju inte... särskilt bra.

Jag sitter i skrivandets stund och svarar enstavigt på Monstrets frågor och teckningsvisningar. Jag antar att det är bättre än att säga det jag tänker "ser det ut som jag bryr mig?".

Jag är usel, men jag mår lite bättre när jag läser gårdagens inlägg.

Men bara lite.





1 kommentar:

Anonym sa...

Fröken, du är alltid världsbäst och man får ha skitdagar när allt är fel. Jag tar också ut stress och press i förskott men aldrig något positivt, det är nog lite dumt..
Men har man en skitdag så har man..
Du är bäst i alla fall.
Puss Hära.