21 mars 2012

"Where's ya goin', miss Daisy?"

I lördags var jag chaufför åt ett ganska glatt gäng "ungdomar". Helt frivilligt.

Eldkvarn skulle spela i Sälen och jag fick inget sällskap dit vilket ledde till att jag erbjöd mig köra åt ett par av mina gamla ögonstenar.

Vi styrde norrut och förväntan var hög hos alla (utom den medtvingade pojkvännen) och det rockades på bra i bilen.

Efter ett par stopp och upphämtning av ytterligare en gammal ögonsten befann vi oss alltså utanför stället där Eldkvarn skulle spela. Eller rättare sagt, redan hade börjat spela. Det är nog första gången i mitt konsertbesökande liv som bandet börjat exakt på utsatt tid...





Spelningen var bra om än alldeles för kort och det som sedan tog vid vill jag allra helst förtränga.

Publiken bestod mest av folk i övre medelåldern och 20-åringar. Alla i ungefär samma tillstånd. Vill bara förklara här att jag absolut inte dömer någon... men något av det hemskaste jag vet är fulla tanter (som dricker Breezers eller Smirnoff Ice). Det som är värre är fulla gubbar med något dimmigt och avklädande i blicken...

Nåväl. I och med medelåldern på publiken så spelade DJ:n bara "bra låtar". Han varvade Gyllene Tider med Tomas Ledin. Lyxade till det med Black Jack och Freestyle för att sedan gå över till Gyllene Tider, igen, för att sedan smälla på med Carolas "Tommy tycker om mig".

Där ville jag gå ut på fjället och hoppas att jag skulle gå vilse. Eller supa mig karatefull så att även jag skulle luras att uppskatta låtskatten som DJ:n bjöd på. Som tur var dök gänget jag körde åt upp och meddelade att de nog ville åka hemåt snart så jag slapp bådadera.

De bjöd på pizza innan vi styrde kosan söderut och efter diverse skjutsningar hit och dit var jag hemma halv tre. Dagen efter var jag sannolikt lika bakfull som "ungdomarna".

Tant klarar inte att vara uppe så länge...


Inga kommentarer: