8 februari 2012

Nae...

... jag har inte övergivit bloggen helt. Jag har bara inte haft tid. Eller ork. Eller lust, egentligen.

Det har hänt mycket i både när- och omvärld sedan senaste inlägget men jag orkar inte med några politiska inlägg. Jag konstaterar bara lakoniskt att Reinfeldt ÄR dum i huvudet och att det antagligen snart kommer en dementi på det helt non-awesome förslaget om att höja pensionsåldern till 75 år. Karljäveln oroar sig för att Sveriges befolkning kommer att leva längre, att våra barn kommer att leva tills de är hundra och att det då verkar "orimligt" att sluta vid 65. Well... Gubbe. Sluta då förstöra för dagens hundraåringar i vardande. Sluta fucka upp deras chanser till högskolekompetens och jobb med skälig lön.

Idiot.

Och det är jag också. Jag skulle ju inte skriva ett politiskt inlägg. Jag skulle ju egentligen berätta lite snabbt att jag varit på ett mycket trevligt 40-årskalas; träffat en awesome mental rådgivare som verkligen förgyllde kollegiets onsdag; jag har blivit kramad av tre elever i veckan och jag har haft bra lektioner - trots att en server kraschat (skönt att 1:1-projektet inte är igång... Det hade blivit jobbigt annars...) och att jag har blivit förkyld.

Tack Monstret för den fina presenten. Jag gillar verkligen färgen på snoret jag fått ärva av dig. Grönt, med inslag av blod. Riktigt nice faktiskt. Not.

Och i morgon SKA jag ringa till både sjukgymnast och tatuerare. Jag måste ta tag i min lekamen, både utvändigt och invändigt. Och ja, det där balsamet jag testar för Buzzadors räkning. Det funkar verkligen kanonbra!

Inga kommentarer: