1 februari 2012

Dove Nourishing Oil Care Express Intensivbalsam

Det var ett tag sedan nu, men i förrgår damp det ner ett paket från Buzzador i min brevlåda. Den här gången innehöll det Doves nya intensivbalsam.

Jag har aldrig varit någon balsamanvändare - inte ens när jag hade långt hår - men nu sedan jag, så här i efterhand, korkat nog blekt håret i omgångar och sedan färgat över med olika nyanser har mitt hår antagit hö-konsistens och det har blivit av nöden att använda balsam.

Dove-kampanjen kom alltså väldigt lägligt och igår när Monstret skulle tvagas använde jag balsamet på hennes hår. Det är tjockt men ändå svårkammat och jag brukar få ta balsam i flera omgångar för att sedan avsluta med balsamspray som ska vara kvar i håret. Den här gången skulle hon dock få vara försökskanin och därför blev det bara en sväng med Doves intensivbalsam (som för övrigt är otroligt krämigt och luktar väldigt gott)...

Och döm om min glada förvåning när håret var väldigt lätt att kamma! Första försöket kan anses vara lyckat.

I morse använde jag det själv och jag tyckte nog att håret kändes "höigt" efter att jag handdukstorkat håret, men efter en sväng med hårtorken (fönen, hårblåsen...) var håret lagom tungt. Inte flygigt, inte hjälmfrisyrtungt utan alldeles lagom - och mjukt.

Juryn är fortfarande ute och kommer med den slutgiltiga domen om någon vecka. Det verkar dock lovande...


1 kommentar:

Nat sa...

jag har använt det där balsammet ett par veckor och det är super, verkligen! Det kommer att ge resultat!