24 juli 2012

Och nu över till något helt annat...

Jag vet att det är semestertider och att ordinarie personal har flytt redaktionen... Men snälla Aftonbladet, finns det ingen på plats som kan läsa korrektur innan saker och ting publiceras på nätet eller i papperstidningen?

Anledningen till att jag frågar är att jag läste en intervju med Alexander Skarsgård och i anslutning till denna hittade jag den här bilden hos er idag:


Det finns inte många rätt i den bildtexten. Ja, Skarsgård är med på bilden men han står inte till höger. Killen till höger är en för mig okänd skådespelare i vampyrkostym. Det är dock inte Stephen Moyer (om det nu inte är så att han drabbats av någon fulblodssjukdom med extremt svullet ansikte som följd i något framtida avsnitt). Kvinnan på bilden är inte Anna Paquin utan Kristin Bauer van Straten.

Och nä, jag skäms inte alls för att jag som vuxen kvinna, lärare, mamma, yada yada, gillar True Blood. Inte. Ett. Dugg. Det är en trevlig verklighetsflykt även om säsongerna bara blir mer och mer skruvade...

När jag inte vill fly verkligheten ser jag på den nyligen av Tränaren hittade och av Aaron Sorkin påhittade serien The Newsroom. Gillade man Sorkins The West Wing så är detta ett självklart alternativ. Den har till och med högre rating än The West Wing på imdb.com... Dialogen är helt lysande, nyheterna är verkliga och karaktärerna trovärdiga.

Jo, jag är nog lite schizo. Men jag är stolt över att jag kan röra mig i och uppskatta skilda världar.

Inga kommentarer: