16 september 2010

Busy, busy

Hell week...

Måndag: Virrvarr. Har glömt vad jag gjorde. Jo. Jag pluggade. Läste om mis-en.scene och hur viktigt skådespelarvalet är för filmerna. Satt därför och kompilerade en lista med youtube-klipp som bevis för att Keanu Reeves inte borde få en enda roll...

Tisdag: Hemma och vårdade vad som på morgonen verkade vara ett sjukt barn. Efter ett par timmar var hon inte det minsta sjuk utan gjorde sitt bästa för att tjata hål i huvudet på sin kära mor. Lagade superfeta våfflor till lunch. Microblåbärssylt till det.Stressade till skolan och hade dagens enda lektion. Stressade hem igen för att Tränaren skulle få åka iväg och leda sina ungars träning. Bakade muffins. Jag ska inte baka muffins. Gjorde fiskgratäng och det ska jag tydligen göra fler gånger för både Monster och Tränare åt med god aptit.

Onsdag: Åkte tillsammans med Lady Di och en elev från Lilla Byn vid 8 för att hinna med optikerbesöket - nu blir det glasögon på heltid - före UF-kickoffen i Falun. Teo Härén och Elaine Bergqvist underhöll och inspirerade.  Åt knappt på hela dagen men fick älgfilé till middag när jag sent omsider kom hem. Det var nog det godaste jag någonsin ätit...

Torsdag: Har inte fått ett skapandes dugg gjort idag mer än att ha hämtat present och tillverkat ett kort till världens bästa chef som tyvärr ska sluta. Skulle ha pluggat hela dagen, men icket. Blött näsblod till lunch. Inte roligt. Huvudskyddsombudet på skolan satt vid samma bord och såg bekymrad ut när jag talade om att det hänt fyra gånger den senaste veckan. Ikväll ska världens bästa chef firas av lite, men först ska det avverkas ett APT som innehåller besparingskrav och DET är ju det roligaste man kan göra på en torsdagseftermiddag.
NOT.

Men i morgon är det jävlarimig fredag.

1 kommentar:

Spader Madame sa...

I morgon är det verkligen fredag. Fredag!