11 april 2010

Söndag före arbetsvecka

Och lärarjäveln är på jobbet för att planera upp åtminstone måndagens lektioner. Det går dock inte alls bra eftersom inloggningen på den topphemliga provsajten tydligen hade ett passerat bäst-före-datum. Inga nationella prov den här veckan alltså. Då blir ungarna glada.

Förkyld är man också. Det är då själva fan. Vet inte om jag ska skylla på svärmor, extremt dåligt immunförsvar eller löpturen, det är antagligen en kombination av alla tre...

I morgon bitti ska det tas blodprov och det på fastande mage. Roligt? Nä. Men förhoppningsvis får Lärarjäveln reda på vad som felas. I näst värsta fall blir det medikamentätning resten av livet.

I min lilla egobubbla har jag inte fattat att jag ska vara gräsänka nästan hela veckan. När detta gick upp för mig började jag gråta. Tränaren ska till Åre på SM med de stora barnen och missar därmed sin dotters födelsedag. När jag insåg detta grät jag ännu mer.

Nej, nu far jag hem. Det blir ändå inget gjort här. Jag har "typ" koll på vad som ska göras i morgon. Det får räcka.

Solen skiner förresten. Och det är bara nio veckor kvar till sommarlov.

Inga kommentarer: