11 december 2010

Lördag igen

7:42 vaknade Monstret och ville gå upp. Hon ville inte missa Bumbibjörnarna på Barnkanalen kl. 9. Försökte övertyga henne om att hon gott och väl kunde sova en timme till, underförstått: låta mig sova en timme till, innan det började. Det funkade inte. Men jag somnade om i soffan...

Omsomningen i soffan har dock inneburit att jag fått ont i nacken, jag har inte ätit frukost och jag har huvudvärk. Jag känner igen huvudvärken från tidigare i veckan. I torsdags hade jag migränkänningar hela dagen - så där som jag hade i somras - och nu är de tillbaka. Jag fattar inte varför. Fingrarna värker också. Just ja! Har glömt att berätta att "Alla prover som tagits visar att allt är normalt. Skulle dina problem bestå är du välkommen att höra av dig till vårdcentralen igen." Så det är bara att konstatera att värken har sin grund i huvudet. Eller rättare sagt: situationen på jobbet.

Jag måste börja träna. Jag måååste börja träna. Jag måste försöka få bort spärren som hindrar mig från att åka och träna. Jag måste börja orka träna. Bara tanken på det gör mig helt utmattad. Men antagligen skulle jag bli värkfri om jag bara började träna.

Inga kommentarer: